Διατροφή

Τι πρέπει να προσέχω στη διατροφή του παιδιού μου;

Σημαντικό στοιχείο στη διατροφή του παιδιού αποτελεί η συχνότητα με την οποία τρώει, όπως βέβαια και το είδος τροφής. Επειδή κάθε φορά που τρώμε παράγονται οξέα, λόγω της ζύμωσης των μικροβίων με τη ζάχαρη, θα πρέπει τα ενδιάμεσα γεύματα να είναι περιορισμένα.

Προσπαθήστε γενικά:

  • Τα κύρια γεύματα μαζί με τα ενδιάμεσα να μην ξεπερνούν τα 5-6 τη μέρα και να μην πίνει ή τρώει κάτι πέραν των γευμάτων αυτών.
  • Να τρώει με σύνεση και μέτρο τροφές που περιέχουν ζάχαρη ή άμυλο ειδικά στα ενδιάμεσα γεύματα.
  • Μην προσθέτετε ζάχαρη στο γάλα του ή στις διάφορες τροφές του.
  • Αποφύγετε τη συχνή κατανάλωση τροφών που περιέχουν ζάχαρη (π.χ. καραμέλες, μπισκότα, ζαχαρούχους χυμούς) ή είναι κολλώδη (π.χ. πατατάκια, ζαχαρούχα δημητριακά), γιατί προκαλούν τερηδόνα.
  • Αντίθετα τροφές όπως τα λαχανικά, τα φρούτα, οι φυσικοί χυμοί, το γιαούρτι, το φρουτογιαούρτι, το τυρί και οι ξηροί καρποί, ακόμα και το ποπ κορν -πάντα χωρίς ζάχαρη- κρίνονται επιθυμητές.

Τα παιδιά αποδέχονται τέτοιου είδους τροφές αν δεν έχουν συνηθίσει προηγουμένως σε τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Προσοχή στην κρυμμένη ζάχαρη! Διαβάζετε τα συστατικά στις συσκευασίες τροφίμων. Ακόμα και σε τροφές χωρίς γλυκιά γεύση μπορεί να εμπεριέχεται ζάχαρη στα συστατικά τους (πχ κέτσαπ).

Πρέπει να σταματήσουμε όλες τις τροφές με ζάχαρη ή άμυλο;

Φυσικά όχι! Απλά επιλέξτε και δώστε τα με προσοχή. Σίγουρα ένα γλυκό την ημέρα δεν αυξάνει τον κίνδυνο του παιδιού για ανάπτυξη τερηδόνας αλλά η ασύστολη χρήση τους.

Οι ζαχαρούχες και αμυλούχες τροφές είναι πιο ασφαλείς όταν χορηγούνται κατά την διάρκεια ενός κυρίου γεύματος κι όχι ως ενδιάμεσο γεύμα.

Κολλώδεις τροφές όπως καραμέλες, αποξηραμένα φρούτα κ.ά. δύσκολα απομακρύνονται με το σάλιο ή το νερό. Έτσι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να προκαλέσουν τερηδόνα σε σχέση με φαγητά που καθαρίζονται πιο εύκολα από τα δόντια.

Φροντίστε να ψωνίζετε έξυπνα! Μην αποθηκεύετε στο σπίτι σας λιχουδιές. Κρατήστε τις για κάποιες ξεχωριστές στιγμές!

Μάθετε να διαβάζετε τις ετικέτες!

Πριν επιλέξετε ένα σνακ (ενδιάμεσο γεύμα) για το παιδί σας ρωτήστε τον εαυτό σας τα εξής:

  • Τί περιέχει άραγε αυτό το σνακ; Έχει πολλή ζάχαρη; Eίναι κολλώδες; Eίναι όξινο; Εάν ναι, τότε ξανασκεφτείτε το. Κάποια άλλη επιλογή σνακ, ίσως να είναι καλύτερη για τα δόντια του παιδιού σας.
  • Να γνωρίζετε ότι ορισμένα είδη γλυκών και ποτών είναι χειρότερα από άλλα. Π.χ. καραμέλες, γλειφιτζούρια, πατατάκια τσιπς, σοκολατένια δημητριακά (choco corn flakes) είναι πολύ κολλώδη και χρειάζονται μέχρι και 3 αλλεπάλληλα βουρτσίσματα για την απομάκρυνση των υπολειμμάτων.
  • Επίσης, τα αναψυκτικά και οι χυμοί ανήκουν στην κατηγορία των πλέον τερηδονογόνων ειδών διατροφής.

Οι Χορηγοί μας